Followers

Thursday, July 15, 2010

saat mati sebentar

saat aku mati sebentar.

aku lihat wajah kalut diriku
aku lihat wajah resah diriku
aku lihat wajah keliru aku
dan yang ku lihat adalah diriku

saat aku mati sebentar

aku disambut salam malaikat
aku disambut salam syuhadah
aku disambut salam keluarga
aku disambut salam saudara
aku disambut kluarga besar muslimin

saat aku mati sebentar

wangian kasturi menusuk hidungku
harumnya melekakan aku
lebih harumnya darah syuhadah yang kulihat mengalir terus
dari celah2 luka menegakkn kalimah Allah


saat aku mati sebentar

kulihat azab sensara insan durhaka
kulihat janji Allah pada yang zalim
ku lihat janji tuhan pada yang ingkar
kaki ku lembik menagis takut
ku sujud memohan ampun kerna lalainya aku saat hidupku..

saat ku mati sebentar

ku dijemput kepintunya syurga
ku disapa penghulunya
penghuinya wajah berseri disamping bidadari
ku dihidangkan makanan mereka
sungguh indah
wangi seharum taman berjuta wangian
mengalir air jernih
salawat tasbih dan salam tak pernah putus dari penghuninya

saat ku mati sebentar

ku mohon izin tinggal di syurga
tapi waktu untuk ku belum tiba
jalanku masih jauh
belum saatnya aku disitu
belum layaknya aku ke situ


saatku mati sebentar

ku diperlihatkan masa dpn ku
sampai saatnya aku benar2 akan kembali kesini lagi

saat ku dihidupkan semula

aku disuruh membaca kalimah Allah
aku disuruh membaca hafalan ayat2 Allah
hingga saatku tersedar bersama linangan airmata
bersama bau wangian tidak tergambar
bersama pesanan terus di telinga hingga menusuk hati...
jadilah insan makhluk sejati
khalifah dengan tanggungjwbnya
terus tegakn kalimah Allah
teruskan membaca ,menghayati kalam suci
Al quran pedoman sejati...

hingga ke saat aku mati untuk selamanya......

No comments:

Post a Comment