Followers

Tuesday, April 5, 2011

malas

Malas

semua orang ada sifat ni.mana ada org dlm dunia ni yang tak ada sifat malas.Tapi bagaimana kita menggunakan dan memanipulasikan sifat ajaib ini dalam kehidupan kita untuk menjadi orang yang lebih baik.
Setiap hari kita pasti berdepan dengan rasa malas untuk melakukan aktiviti seharian kita.apatah lagi aktiviti itu adalah aktiviti yang rutin dan yang selalu kita lakukan setiap hari.
Malas ke sekolah,malas ke kuliah,malas nak pegi kerja malas nak buat kerja rumah,malas nak masak,dan macam2 malas lagi lah.pendek kata tak de yang tak malas melainkan malas dulu kini dan selamanya....

pastinya kita mempunyai alasan yang terbaik kenapa kita mesti merasa malas untuk menghadapi rutin harian in..Selalunya ianya di sebabkan keadaan aktiviti yang sama yang di ulang2 dan selalunya tidak menarik dan memberikan kesan yang bagus terhadap badan, pemikiran ,dan rohani..

maka dengan itu maka amat baik dan tepatlah untuk kita mengubah segala corak rutin yang kita lakukan itu untuk menjadi iyanya lebih menarik dan amat seronok di lakukan setiap hari sehinggakn kita tidak lagi merasa malas utuk melakukanya ..
makan mulai hari ini ayuh kita mengisikan aktiviti ruti harian itu degan element2 yang myeronokan,yang mencabar pemikiran dan yang memeberi manafaat terhadap rohani kita.kerana segala amal dan kelakuan yang baik itu adalah ibadah..renung2kn

No comments:

Post a Comment