Followers

Friday, May 21, 2010

28 hari mencari kerja

28 hari mencari kerja
since khidmat aku tak di perlukan lagi   
aku tenang mencari kerja baru
kadang2 tension dan putus asa jgk.
berbelas email aku hantar apply job
tak de satu pun yg jawb
cuma ada 1 je yg call
itu pun aku tak tahu jln nk pegi tmpat dia.
tapi aku yakin
 Allah pasti akan bantu
ya..Allah bantu aku mengenal dunia bloging
aku sebnarnya bkn pandai pun it ni
blh dikatakan tahap mangkuk....
tak tahu apa2
tapi entah macam mana Allah permudahkn aku belajar bnda ni sendiri
slow2 aku blajar
dr satu laman ke satu laman aku masuk
sampai la aku siap dpt create blog ni
semua aku buat sndiri dr maklumat yg aku dpt bljar dr otai2 blog dlm blog masing2
thnk u y
ilmu2 yg d share sangat berguna
dari blong org malysia smpai blog org indonesia aku bc.hahaha
mungkin ini hikmah knapa aku tak dpt kerja..
siap aje blog ni dgn layout bru ni ...
bru aku bersemagat semula pergi cr kerja
jumpa otai chef..
dia bg aku buat part time kat tmpat dia
sekarg pun aku part time lg
ada offer jd permenet
 tapi tak thu nk ambil ke tak, coz ada tempat lain yg aku mintak kerja tak bg jwpn lg..
menurut cabel dalam
tinggal satu fasa lg..
so aku kna tunggu la smpai ujung bulan ni klu tak ada, aku akan ambil je offer yg tempat partime ni bg..
mudah2an kali ni yang terakhir dan yg terbaik buat kerjaya aku..amin


  mari lah kita jadi hamba yg bersyukur kerana rezki dan ilmu datang dr Allah..
Dia tidak meminta pada kita tp Dialah yg memberi pada kita walaupun kita selalu lupa dan lalai....
tidakkah Allah itu maha mengasihani?... untuk
 golongn org2 yg mahu berfikir..





No comments:

Post a Comment